Tuesday, April 24, 2007

Afera familjare e Berishës paguajmë 450 mln €

Tiranë- Ndonëse u bë kohë që paguajmë taksa për rrugë që nuk bëhen, tani duhet të paguajmë edhe për borxhet ku zhytet Berisha për shkak të paaftësisë së qeverisë së tij. Por sidomos për shkak të bizneseve dhe aferave të tij familjare, që ia faturon pa as më të voglin problem qytetarëve shqiptarë. Premtimet dhe vrulli elektoral i kryeministrit do të na kushtojë edhe 230 milionë euro të tjera, sepse Berisha ka marrë përsipër investime gjigande që e kanë të pamundur të përballohen nga buxheti. Megjithatë qeveria shqiptare ka vendosur që të marrë 230 milionë euro borxh nëpër banka, me qëllim ndërtimin e rrugës Durrës- Kukës. Kryeministri po u vë shqiptarëve mbi kurriz një barrë shumë të rëndë për t'u përballur nga xhepat e tyre, e për më tepër për vite me rradhë. Kredia që po kërkon të marrë qeveria është më e madhja me terma tregëtarë që është marrë ndonjëherë për vendin tonë. Rreth 2 milionë euro për t'u paguar në një muaj Qeveria shqiptare do t'u paguajë bankave rreth 2 milionë euro vetëm në një muaj, pas marrjes së kredisë prej 230 milionë eurosh dhe me interes që arrin deri në 6%. Kjo do të thotë se vetëm kësti mujor dhe interesat arrin në 1940872 euro, një shumë tejet e konsiderueshme, por që mesa duket nuk e ka stepur qeverinë për marrjen e kësaj kredie. Kësaj i mjafton vetëm që të shënohet në bilancin e saj të punës një projekt i realizuar, pavarsisht se sa do t'i kushtojë buxhetit të shtetit kjo rrugë. Madje sa më shumë se vlera e përcaktuar tashmë, për shkak të interesave me të cilat do të merret kredia. Berisha nuk ka marrë parasysh vërejtjet e ekspertëve se projekte të tilla nuk mund të ndërtohen me buxhetin e shtetit. Dhe kjo vlen qoftë edhe për pagimin e kredive të marra nëpër banka. Kostoja e rrugës, 120 milionë euro më tepër Kostoja e rrugës e paracaktuar prej 418 milionë euro do të rritet shumë më tepër për shkak të interesit 6% të kredisë që do të merret për përballimin e financimit të kësaj rruge. Vetëm interesat për 15 vjet llogariten në një shifër 119405658 euro, që edhe shuma mbi vlerën e projektit. Kjo do të thotë që vetëm segmenti Rrëshen- Kalimash do të kushtojë 120 milionë euro më tepër, ose 570 milionë euro gjithsej. Kjo shumë shumë e madhe i është faturuar buxhetit të shtetit për 15 vitet në vazhdim, ose më saktë direkt xhepave të qytetarëve shqiptarë të cilët do të paguajnë cdo muaj për një aferë familjare të kryeministrit Berisha. Një pazar mëse i shtrenjtë, si faturë për të mbajtur në krye një kryetar qeverie që është gati të firmosë të tjera afera po kaq të kripura, gjoja për mbajtje premtimesh dhe realizim investimesh. 2/3 e borxhit që lejon FMN për 3 vitet e ardhshme Fatura e qeverisë Berisha do t'i rëndojë edhe qeverisë së ardhshme. Jo vetëm për shkak të vazhdimit të pagimit të kredisë me interes 6% për 15 vite me rradhë, por sepse shuma e borxhit që do të merret në banka, prej 230 milionë eurosh, llogaritet sa 2/3 e borxhit që Fondi Monetar Ndërkombëtar i lejon Shqipërisë të marrë në tre vitet e ardhshme.

Llogaritë janë edhe më të rënda në këtë rast, kur mendohet se FMN jo më kot ka përcaktuar një shumë sa mund të jetë borxhi që merret, duke u bazuar edhe në shifra të tjera të ekonomisë dhe buxhetit të shtetit. Por as kjo nuk ka shërbyer si një arsye për kryeministrin dhe qeverinë e tij që të heqë dorë nga kredi të tilla dhe borxhe, pagimi i të cilave rëndon në xhepat e taksapaguesve shqiptarë dhe të ardhurat e tyre të pandryshuara, pavarsisht premtimit të Berishës për t'i rritur ato. Kredia më e shtrenjtë, pazari më i kripur i Berishës Miliona euro që janë marrë nga buxheti i shtetit por që nuk kanë përfunduar për realizimin e rrugëve, të deklaruara si të përfunduara nga qeveria. Miliona të tjera që paguajnë aferat e vetë kryeministrit e megjithatë dalin nga buxheti i shtetit. Këto fatura jemi detyruar të paguajmë që nga koha kur Berisha ka marrë drejtimin e vendit dhe mesa duket të tjera më të shtrenjta po na vihen përpara. Nuk është një rastësi që shuma prej 230 milionë eurosh, që do të merret borxh nga bankat do të shkojë për financimin e projektit të segmentit Rrëshen- Kalimash, një investim i dyshuar si aferë që në zgjedhjen e firmës që do të merret me ndërtimin e kësaj rruge. Kontrata mes përfaqësuesve shqiptarë dhe të firmës "Bechtel Enka" nuk është bërë asnjë herë transparente, ashtu si edhe përzgjedhja e konsorciumit. Procedurat u bënë në mënyrë skandaloze dhe tani edhe shifrat që do të paguajmë për këtë pazar janë gjithashtu skandaloze. Të gjitha për të paguar një pazar familjar të kryeministrit Berisha, i cili e ka faturuar shifrën tek xhepat e qytetarëve shqiptarë. Ndërkohë që një shumë tjetër, mbase jo kaq e konsiderueshme ka përfunduar në mënyrë të paligjshme tek kompania që është zgjedhur për ndërtimin e segmentit Rrëshen- Kalimash. Berisha dhe qeveria e tij vazhdojnë të fshehin, të plotësojnë fatura dhe t'i kalojnë ato tek buxheti i shtetit për t'u paguar, si një pazar i madh ku përfitues është kryeministri dhe klientët e tij. Procedurat për zgjedhjen e Bechtel Tiranë- "Bechtel- Enka" është zgjedhur si firma fituese për ndërtimin e rrugës Rrëshen- Kalimash edhe pse nuk paraqiti në tender një projekt të ndërtimit të këtij segmenti. Kjo hodhi dyshimin se tenderi ishte i paracaktuar për fituesin, për më tepër kur firma e përzgjedhur nuk kishte as një projekt teknik për ndërtimin e rrugës. Ky projekt vazhdon të mungojë akoma, edhe pse kryeministri Berisha e përzgjodhi Rrëshen- Kalimash si reklamën e fushatës së zgjedhjeve të pushtetit vendor. Edhe pse inagurimi i punimeve u bë i bujshëm, ndërtimi i segmentit të Durrës- Kukës mbetet akoma në kontratën e lidhur në kundërshtim me ligjet shqiptare, madje edhe ato të vendosura nga vetë qeveria demokrate, si në rastin e udhëzimit të Bodes. Udhëzimi është lëshuar që në 8 shkurt të vitit 2006, cka do të thotë se ishte në fuqi në kohën kur Basha nënshkroi për t'i dhënë "Bechtel" një shumë prej 80 milionë dollarë paradhënie.

Pra, ministri i Punëve Publike ka shkelur këtë Udhëzim, si dhe një sërë ligjesh me nënshkrimin e kësaj kontrate për rrugën Rrëshen- Kalimash. në zërin e "Ndërtimit të rrjetit të rrugëve nacionale", me buxhetin e tretë të vitit kaluan shuma parash nga zërat e tjerë të buxhetit të ministrisë. Në buxhetin e vitit 2006, ministrit të Punëve Publike, Lulzim Basha i ishin besuar plot 15.4 miliardë lekë vetëm në zërin e "Ndërtimit të rrjetit të rrugëve nacionale". Ndërsa me buxhetin e tretë kësaj shifre iu shtuan edhe 4.5 miliardë lekë të tjera. Me një dëm të llogaritur në rreth 80 milionë dollarë, lëvizjet e buxhetit për ministrinë e Punëve Publike kishin për qëllim vetëm fshehjen e abuzimeve të bëra nga ana e Bashës përsa i përket shpenzimit për investime publike. Duke konfirmuar akuza të bëra edhe më parë, për abuzime me buxhetin në miliona euro që nuk gjenden në rrugët e vendit. Shifra është e njëjtë me atë që rezulton të jetë paguar si paradhënie për firmën e huaj, pavarsisht se në kundërshtim me urdhrin e Bodes. Berisha, 80 mln $ paradhenie “Bechtel” Tiranë- Me kontratën e firmosur në 6 Tetor të vitit 2006, ministria e Punëve Publike i pagoi si paradhënie firmës "Bechtel- Enka" një shumë prej 80 milionë dollarësh paradhënie për ndërtimin e rrugës Rrëshen- Kalimash. Ndërsa në fund të po këtij viti, ministria deklaron të ezauruar shumën në fjalë, bashkë me miliona të tjera euro të investuara asgjëkundi në terren. Kjo do të thotë se ministri Basha duhet të na shpjegojë se ku kanë shkuar 80 milionë dollarë të paguara si paradhënie, përderisa ato nuk ndodhen as në terren, në ndërtimin e rrugës. Pagesa është raportuar e kryer, sipas të dhënave të vetë ministrisë në mbyllje të vitit 2006. Në një kohë që edhe buxheti i tretë, miratuar nga shumica vetëm 12 ditë përpara mbylljes së vitit i dha 45 miliardë lekë të tjera kësaj ministrie, për zërin e "Ndërtimit të rrjetit të rrugëve nacionale". Edhe kjo shumë u raportua gjithashtu e investuar në përfundim të vitit. Basha duhet të japë llogari për 80 milionë dollarët, e mbase për koincidencën që qëndron mes kësaj shifre dhe asaj të shtuar nga buxheti i shtetit, të miratuar me urgjencë dhe në mungesë të plotë transparance pak ditë nga mbyllja e vitit. Në bazë të llogaritjeve të bëra, po kaq është shuma që i është paguar "Bechtel- Enka" në kundërshtim të plotë me ligjin shqiptar. Firma e huaj, sqaron që në fillim të kontratës palën shqiptare se ajo është përgjegjëse vetëm për procesin e menaxhimit të projektit për rrugën, por nuk ka të bëjë aspak me projektin.

No comments: